Wiek przedszkolny ma ogromny wpływ na dalszy rozwój intelektualno-emocjonalny dziecka. Spędzanie czasu z rówieśnikami, zabawy i nauka to dla wielu z nich spore wyzwani, zwłaszcza emocjonalne i psychiczne. Dlatego typowy dzień podczas pobytu w przedszkolu musi być wypełniony zajęciami przystępnymi dla dziecka i zapewniającymi mu prawidłowy rozwój. Sprawdź, jak wygląda taki typowy dzień w grupie maluchów z sąsiedztwa!
Co dziecko robi w przedszkolu każdego dnia przed obiadem?
Kto wie więcej o dzieciach niż rodzice i ich opiekunowie przedszkolni? To właśnie wspólny wysiłek tych osób powoduje, że dzieci w przedszkolu czują się tak dobrze. Warto zwrócić uwagę na plan zajęć swojej pociechy. Świetnym przykładem jest Centrum Zabawy i Rozwoju „Elfik” w Sosnowcu. Dzieci rozpoczynają dzień przed godziną 9.00. Niektóre docierają do placówki wczesnym rankiem jeszcze przed 7.00, a inne dopiero po 8. W tym czasie dzieci skupiają się na zabawie indywidualnej lub grupowej, kontakcie z opiekunami. Rodzice również mogą wtedy porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za ich pociechy. Przed godziną 9.00 dzieci uczone są załatwiania potrzeb fizjologicznych i podstawowej higieny przed posiłkiem. Zwykle punktualnie o 9 rozpoczyna się śniadanie. Zaraz po jedzeniu następuje mycie ząbków, a potem przedszkolaki siadają do zajęć dydaktycznych lub idą na wycieczkę. Pomiędzy II śniadaniem a obiadem (podawany jest zwykle o godzinie 12–12.30) dzieci skupiają się na zajęciach.
Co dziecko robi w przedszkolu po obiedzie?
Od godziny 12.30 dzieci czekają zajęcia dydaktyczne i językowe. Mogą bazować za indywidualnym spędzaniu czasu z opiekunem, który skupia się na szczególnych potrzebach dziecka. Starszaki skupiają się tylko na zajęciach, natomiast małe dzieci zaraz po obiedzie mają obowiązkowy odpoczynek i leżakowanie. Po godzinie 14.00 jest czas na zajęcia dodatkowe. Wtedy przedszkolaki mogą mieć zajęcia logopedyczne, gimnastyczne, szachowe czy inne aktywności intelektualno-ruchowe. Wielu rodziców w tym czasie odbiera swoje dzieci z przedszkola. Dla pociech przebywających w placówce dłużej przygotowane są jeszcze dwa podwieczorki – zwykle w godzinach 15.00 i 17.00. Po pierwszym podwieczorku przedszkolaki zajmują się zabawami relaksacyjnymi i wyciszającymi, które polegają na organizowaniu kącików zabaw, czy wspólnym czytaniu bajek. Dzięki temu dzieci wracają do domu zrelaksowane i nieprzemęczone aktywnościami organizowanymi w placówce.
Typowy dzień w przedszkolu – wnioski
Dzieci przebywające w przedszkolu mają zapewnione atrakcje każdego dnia. Nauka ważnych czynności i edukacja intelektualno-dydaktyczna zapewniają prawidłowy rozwój pociechy. Szukając placówki dla swojego dziecka, wybieraj spośród tych renomowanych.